یزدفردا: معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار يزد با اشاره به تغيير ساعت كاري ادارات، سازمانها و نهادهاي دولتي استان يزد، گفت: اين اقدام –كه تنها مختص استان يزد نيست-  قطعا در كاهش مصرف انرژي موثر است.

 به گزارش روابط عمومي استانداري يزد،"عباسعلي رضائي" روز سه شنبه در سخناني در جمع كاركنان استانداري ، اظهار داشت: اين تغيير ،كه  بر اساس نامه وزارت كشور و وزارت نيرو صورت گرفته است،تنها در بازه زماني 5 تيرلغايت 15 شهريور ماه مي باشد. وي با بيان اينكه زمان اوج مصرف برق در روز از ساعت 13:30 تا 16 مي باشد، افزود: با وجود هزار و 100 واحد ساختمان دولتي در سطح استان و تعطيلي زودتر ادارات،سازمانها و نهادهاي دولتي، به ميزان قابل توجهي در مصرف انرژي صرفه جويي مي شود كه ميزان دقيق اين صرفه جوئي  توسط دستگاه هاي مرتبط  اعلام خواهد شد.

رضائي به برخي از دغدغه هاي موجود در اين زمينه پرداخت و گفت: هماهنگيهاي لازم با اتوبوسراني و پليس راهنمايي و رانندگي صورت گرفته و علاوه بر اين ، بحث مهد كودكها نيز از طريق مديركل امور بانوان و خانواده استانداري در دست پيگيري است.

معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار يزد در بخش ديگري از سخنان خود، به طرح تعطيلي ادارات در روزهاي پنج شنبه اشاره و تصريح كرد: بر طبق قانون هر كارمند بايد در هفته 44 ساعت كار انجام دهد كه اين ميزان ساعت كاري ، بايد در 6 روز كاري تقسيم شود، بنابر اين تعطيلي پنج شنبه ها تنها در شرايط خاصي امكان پذير است و فقط استانهاي خوزستان، بوشهر و بخشي از استان هرمزگان نسبت به اجراي اين طرح اقدام كرده اند.

وي گفت: همچنان اين مسأله را پيگيري مي كنيم.

رضائي در ادامه به مقوله دوركاري كاركنان گريزي زد و گفت: با بررسيهايي كه در همان ابتدا ، براساس دستور العملهاي مشخص صورت گرفت، از همه دستگاه هاي اجرائي استان ، تعدادي از افراد  مشمول طرح دوركاري شدند .

معاون استاندار با اشاره به تصميم استان براي اعطاء دوركاري به بانوان اعلام كرد: به دليل تعطيلي مدارس در روزهاي پنج شنبه و با هدف تحكيم بنيان خانواده و...اين طرح  در استان يزد به عنوان يكي از استانهاي اول كشور اجرا شد و صرفا بانواني در روزهاي پنج شنبه در دستگاه ها حضور دارند كه با توجه به شرايط شغلي امكان دور كاري براي آنان وجود ندارد.

توضيح: پيش از اين معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار در نامه اي به ادارات ، سازمانها و نهادهاي دولتي استان، از تغيير ساعت كاري آن ها در ايام تابستان خبر داده بود.

بر اساس  نامه ياد شده ، بر پايه نامه هاي ارسالي  از سوي وزارت كشور و وزارت نيرو  ، با توجه به گرمي هوا در ماه هاي فصل تابستان و به منظور كاهش مصرف انرژي و مديريت مصرف آب شرب و بهداشت در سطح استان، ساعت كاري ادارات استان از 5 تيرماه  لغايت 15 شهريور ماه  در روزهاي شنبه تا چهارشنبه 6 صبح تا 13:30 اعلام وساعت كاري روز پنج شنبه نيز از ساعت 6 لغايت 12:30 تعيين شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا